top of page
Search
  • Writer's picturelanua-studio

ג’ירוקינסיס וג’ירוטוניק לגיל הזהב


בגיל השלישי מתפנה זמן חופשי, וישנה הזדמנות להתפתחות ולעבודה עצמית. בשל הזמן הפנוי יותר ויותר אנשים נתקלים בהתמודדויות שונות: דיכאון שנובע בשל היציאה ממעגל העבודה, מחלות, שהייה ממושכת יותר בבית, התמודדות עם זוגיות , ילדים ונכדים באופן שונה ממה שהורגלנו עד עכשיו וכמובן ההתמודדות עם ענייני בריאות ותפקודי הגוף, שתופסים מקום הולך וגדל.

ברמה הפיזית: בגיל השלישי קיימת נטייה לפציעות ופתולוגיות שונות, כגון אוסטיאופורוזיס (בריחת סידן), הסתיידויות מיפרקיות, שינויים ניוונים, הגבלת תנועה, וכאבי שלד ושריר כרוניים. עם השנים נדחס הדיסק הבין-חולייתי והגרביטציה מושכת אותנו כלפי מטה, ולמעשה אנו מאבדים גובה עד 12 ס”מ.

שיטת הג’ירוקינסיס עוזרת לשמר, לשפר ולהגדיל את טווחי התנועה של המפרקים באופן משמעותי עוזרת להקלה בכאבים, משדרגת ומשכללת את יכולת התנועה בזכות העבודה המעגלית והספירלית ועקרונות התנועה המסייעים ליצירת התארכות ועוזרים להתמודד מול הכוחות המושכים את השלד כלפי מטה.

בשיטת ג’ירוקינסיס וגם בג’ירוטוניק (מכשירים) הפעילות אפשרית לביצוע בישיבה גבוהה על שרפרף או מיטת הג’ירוטוניק בזוית עבודה שמאפשרת תנועתיות מקסימלית של מפרקי הירכיים והאגן תוך שמירה על הברכיים. לתנועה יש השפעה גם במישור הנפשי-רגשי (גוף ונפש) תנועתיות אזור בית החזה עוזרת בשחרור רגשות מודחקים אותם הגוף אוצר בתוכו, הגוף נמתח, מתפתל ונע, מה שגורם לשחרור מתחים ורגשות שליליים.

רצפת אגן: קיים עיקרון התארכות שמפעיל באופן ישיר את שרירי רצפת האגן. חיזוק שרירי רצפת האגן עוזרים לשמירה על האיברים הפנימיים, מונע צניחת איבריים, עוזר בשליטה על סוגרים קדמי ואחורי ושומר על בריאות הגב. התנועות שאנו מתרגלים בג’ירוקינסיס הינן חזרה לתנועה החופשית שהייתה לנו בזמן הינקות והילדות, חשובות לשמירה על מערכת שלד-שריר תקינה ואיכות חיים טובה ואיכותית.

חשיבות הנשימות: נשימה יוצרת תנועה ותנועה יוצרת נשימה. תירגול סוגי הנשימות השונים שיש בשיטה עוזר לחילוף חומרים טוב יותר, הזרמה טובה יותר של הדם, שמירה על תפקוד תקין ותפוקת הריאות גדלה.

הג’ירוקינסיס שם דגש על תנועתיות פלג הגוף העליון ועמוד שדרה טורקלי (גב עליון) אשר משפר את היציבה ויוצר גוף פתוח וזקוף והתוצאה היא הפחתת הלחץ על הסרעפת ונשימה טובה יותר.

יציבה: עם השנים, מרכז הכובד יורד כלפי מטה בגלל שינויים במפרקים, ירידה בנוזל הסינוביאלי וחוסר תרגול מתאים. התרגול בשיטה יוצר שיפור גדול ביציבה בשיווי המשקל ע”י ארגון מרכז הכובד של הגוף, ומסייע במניעת נפילות ופציעות. גם אם ניפול… גוף גמיש ורך ייפצע פחות בזמן נפילה (יתרונו של החתול…) והשיקום שלו יהיה קצר וקל יותר.

תרגול המסאג’ העצמי של הגוף שקיימת בשיטה יוצרת הזרמת דם, שיפור מצב הרוח, ומכין את הגוף והרקמות החיצוניות לתנועתיות, ומשפיע גם על מראה וחיוניות העור. תרגול השיטה הינו קל ליישום וניתן לתרגול בכל מקום: על כורסא, בישיבה באוטובוס, המתנה ממושכת, מסגרות יום לקשישים ועוד. (למעשה בכל מקום בו יש כיסאות).

לסיכום: כאשר בני גיל הזהב נפגשים עם המסוגלות החדשה לתנועות חדשות ומאתגרות הדבר משפיע על הדימוי הגופני והעצמי. מבחינה פיזיולוגית, התנועה משחררת הורמונים חיוביים כגון: אנדורפינים, אשר משפרים את מצב הרוח, ממריצים וגורמים לתחושה כללית טובה. ניתן להחזיר תנועה לגוף בכל גיל וגם אם יש מקומות מקובעים או פגועים ישנה אפשרות ליצור ארגון מחדש של הגוף סביב המגבלה הקיימת.

61 views0 comments
bottom of page